Sosyal Güvenlik Uzmanlığı Mesleğinin görev, yetki ve sorumlulukları "Sosyal Güvenlik Uzmanlığı Yönetmeliği" belirlenmiştir.
Buna göre, Sosyal Güvenlik Uzman ve Uzman Yardımcıları görevli bulundukları hizmet birimindeki daire başkanına bağlı olarak;
- Daire Başkanı tarafından birimin görev alanıyla ilgili verilen görevleri yerine getirmek,
- Kurumun görev alanına ilişkin olarak politika, strateji ve hedeflerin belirlenmesi, mevzuatın geliştirilmesi, uygulamadaki aksaklıkların tespiti ve benzeri amaçlarla her türlü araştırma ve incelemeler yaparak önerilerde bulunmak,
- Kurum hizmetlerinde etkinlik, verimlilik ve performansın artırılması ile norm ve standart birliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarda bulunmak, genel uygulama ilkelerinin saptanması ve birimler arası eşgüdüm sağlanması için ortak çalışma yapmak,
- Görevli olduğu konuyla ilgili her türlü bilgi ve veriyi derlemek ve değerlendirmek,
- Kurumun görev alanına giren konularda proje önerileri geliştirmek,
- Görevlendirildikleri konularda Kurum içinde ya da başka kurumlarda eğitimler vermek,
- Görev alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası komisyon, kurs, seminer, toplantı ve çalışmaları takip etmek,
- Görevli olduğu konularda, Kurum ile diğer kamu kurum ve kuruluşları arasındaki irtibatı sağlamak,
- Daire Başkanı tarafından verilen benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek,
ile görevlidirler.
- Daire Başkanı bu görevleri birden fazla uzman ve/veya uzman yardımcısına birlikte çalışmak üzere tevdi edebilir.
- Uzman ve uzman yardımcıları verilen görevlerin ilgili mevzuata, plan ve programlara uygun olarak yürütülmesinden, bağlı bulundukları daire başkanına karşı sorumludur.